Thursday, July 3, 2008

Amerika Usulu Cilekli Kek


Annemin ve kekin resmini gorup denemek isteyen baska arkadaslarin talebi uzerine cocuklarin cok sevdigi cilekli kekin Turkce tarifini yaziyorum. Tarifte gecen half-and-half burada satilan yari sut yari sut kremasi karisimi. Sut kremasi ben Turkiyedeyken yoktu. Simdi duyduguma gore artik marketlerde satiliyormus. Kaymak yani. Half-and-half Tr`de cikti mi bilmiyorum ama yoksa, sut ve sut kremasini karistirarak elde edilebilir. Zannederim ayni olacaktir.
Tarifi gecen haftasonu ilk defa denedim. Ben denedigim sekliyle kisaca yazdim asagiya. Bizim icin farkli bir tarz ve cok sevdik. Denemek isteyenlere kolay gelsin!
Malzemeler:
Kek
2 su bardagi un
1/2 cay kasigi tuz
5 yemek kasigi seker (3 kasik icine konulacak, 2 kasik keklerin uzerine serpilecek)
114 gr. tuzsuz tereyagi (donmus olarak rendeleyin)
1 yumurta
1/2 su bardagi half-and-half
1 yumurta beyazi ve bir kasik half-and half uzeri icin
Kabartma tozu

Cilekler
1 kilo taze cilek (yikanip ayiklanip, bicakla kucuk kucuk dograyin, ingilizce tariflerdeki resimlerden yararlanabilirsiniz)
6 yemek kasigi seker

Kremasi
1 su bardagi sut kremasi
1 yemek kasigi seker
1 paket vanilya

Hazirlanisi:
Once dogranmis cilekler bir kaba konulur ve uzerine sekeri eklenip iyice karistirilir. Bir kenarda bekletilir.
Kekin malzemeleri karistirilir ve yumusak bir hamur yapilir. 1,5 cm kalinliginda hamur acilir. yuvarlak pasta kalibi ile kesilir tepsiye dizilir. Uzerine 1 kasik half-and-half ve yumurta aki karisimi bolca surulur. 2 yemek kasigi seker serpistirilir. Onceen isitilmis firinda hafif pembelesinceye kadar pisirilir. Sogumaya birakilir.
Krema malzemeleri mikserle iyice cirpilarak kremsanti kivamina getirilir.
Soguyan kekler ortadan kesilir. Alt kismi tabaga yerlestirilir. Uzerine cileklerden 2-3 kasik konulur. Onun uzerine de krema konulur. Kekin diger parcasi kremanin uzerine kapatilir. Hemen servis yapilir.
Afiyet olsun!

No comments: